Kwaliteit en veiligheid, keurmerk

Als cliënt moet u kunnen rekenen op goede zorg, in een veilige omgeving waarin u zich welkom voelt. Wij zorgen ervoor dat de dienstverlening van Wilgaerden aansluit bij uw vragen en wensen.

Dat spreken we met u af in een zorgleefplan. Vragen en opmerkingen over zaken die wij kunnen verbeteren, willen wij graag van u horen.

Omdat wij dit belangrijk vinden, toetsen en meten wij de kwaliteit en veiligheid van onze zorg- en dienstverlening. Zo werken wij continu aan de verbetering van onze zorg.

Ook bewaken wij of voldaan wordt aan eisen die vanuit de zorgverzekeraars, wet- en regelgeving en branchevereniging gesteld worden. Zo ontvangt u niet alleen kwalitatief goede zorg en behandeling, maar ontvangt u ook de zorg en behandeling waar u recht op heeft. Dit blijkt onder andere uit de kwaliteitscertificaten die Wilgaerden heeft behaald (HKZ en VMS). Een organisatie met deze keurmerken heeft zijn zaken goed op orde, stelt de klant altijd centraal en werkt voortdurend aan verbetering van de zorg- en dienstverlening.

Cliënttevredenheid

Om te meten hoe tevreden onze cliënten en hun vertegenwoordigers zijn over onze zorg- en dienstverlening, laten wij eens in de twee jaar een cliënttevredenheidsonderzoek uitvoeren. Uit al deze vormen van onderzoek is gebleken dat de cliënten van Wilgaerden zeer tevreden zijn.
Daarnaast kunnen cliënten en bezoekers dagelijks hun ervaringen kwijt op daartoe bestemde kaartjes die gedeponeerd kunnen worden in een ‘ideeënbus’.

Wilt u de rapportages van de cliënttevredenheidsonderzoeken lezen? Klik dan op onderstaande bestanden:

CQI rapport_Hulp bij het Huishouden_Wilgaerden totaal_v2015-1.pdf
CQI rapport_PG_Wilgaerden totaal_v2015-1.pdf
CQI rapport_Somatiek_Wilgaerden totaal_v2015-2.pdf
CQI rapport_Thuiszorg_Wilgaerden totaal_v2015-1.pdf
Factsheet HbH_Wilgaerden totaal_v2015-1.pdf
Factsheet PG_Wilgaerden totaal_v2015-1.pdf
Factsheet Somatiek_Wilgaerden totaal_v2015-1.pdf
Factsheet Thuiszorg -Wilgaerden totaal_v2015-1.pdf

Zorgkaart Nederland

Cliënten en familie kunnen hun (on)tevredenheid ook kenbaar maken op de landelijke Zorgkaart Nederland: www.zorgkaartnederland.nl